[linux] Email als commando input

Ad van den Broek advandenbroek.nl op gmail.com
Za Nov 7 12:27:28 CET 2009

Op een linux computer wil ik een stukje sw installeren
dat commando's vanaf email kan accepteren.
Je kunt die computer dan bv een email sturen met Subject of Text "Start Backup".
Die commando's wil ik na binnenkomst parsen
en eventuele checks erop doen (is de afzender wel valid bv)
en ik wil de commando's loggen in een MySQL databeesje.
Hebben jullie een suggestie om iets dergelijks zo simpel mogelijk te
realiseren ?
(en nee het is geen desktop machine dus er staat nog geen emailclient
of emailserver op)

--

With best regards,
Ad van den Broek