[linux] Re: niet mountbare usb-speler

onno linux op gorgoz.org
Di Okt 6 17:46:16 CEST 2009

> Wanneer ik een sansa-speler met mijn machine verbindt geeft die over het
> algemeen geen bereikbaar (lees/schrijf-baar) device. In de dmesg-output is de
> speler wel te zien:
>
> Tijdje geleden had ik gelezen dat dit te wijten is aan een MS-Win-achtige
> schijfindeling. Ik overweeg er een andere firmware op te zetten (Rockbox), en
> er dan ook een ander filesysteem op te zetten.
> Iemand een suggestie hoe deze speler te mounten is onder Linux?

Ik heb zelf een sansa fuze, deze is gewoon onder linux te mounten als
usb storage device. Ik moest hiervoor mijn speler van MTP mode
overzetten naar MSC mode. Er staan wat instructies op:
http://kb.sandisk.com/app/answers/detail/a_id/207/kw/fuze*%20usb/r_id/101834

Wellicht is dat ook het enigste wat nodig is voor jou speler. Laat
anders even weten over welke sansa speler het precies gaat.

grz,
Onno