[linux] Re: waarop draait C2000 eigenlijk?

Marijn Vriens marijnvriens op gmail.com
Wo Okt 7 15:20:07 CEST 2009

2009/10/7 Caspar Maessen <cmaessen op casco.demon.nl>
> Op woensdag 7 oktober 2009, schreef Hugo van der Kooij:
>
>  > paai wrote:
>  > > Las net op /. dat de Londense effectenbeurs van Microsof naar Linux is
>  > > gemigreerd. Nu vraag ik me al langere tijd af waarop C2000 draait
>  > > (Netrcraft vermeldt linux voor de website, maar dat zegt niet alles),
>  > > of andere grote systemen die opeens in elkaar ploffen en zodoende een
>  > > hoop overlast veroorzaken. Jammer genoeg vermelden de nieuwsmedia
> nooit
>  > > wat voor systemen dat dan zijn.
>  > >
> [...]

Het is wel jammer dat de bestaande GSM infrastructuur niet wordt gebruikt
als er geen C2000 bereik is. Er zijn dan natuurlijk features die niet gaan
werken. En als je met 500 mensen ergens in een weiland gaat staan bellen zal
het ook niet werken. Maar de kans om helemaal "zonder" te zitten is stukken
kleiner geworden.

Trouwens, over dekking gesproken, vorig jaar stond ik op een bomvol
museumplein en kon verbazingwekkend genoeg gewoon goed bellen. Zeker voor
plekken waar normaal veel mensen bij elkaar komen, zou GSM een backup kunnen
zijn.

Marijn.