[linux] Re: ervaringen en suggesties voor Android pdas?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Okt 26 11:18:12 CET 2009

On Mon 26 Oct 2009, paai wrote:

> na het lezen van veel documentatie en reviews denk ik dat mijn volgende
> PDA een android phone zal zijn. Syncen moet dan maar via Google; directe
> sync met de PC heb ik maar opgegeven. En er is in ieder geval een ssh
> client beschikbaar.
>
> Hebben jullie nog suggesties welke van de android pda's op de
> nederlandse markt de beste koop zou zijn, of maakt dat niet zoveel uit?
> Ik hecht belang aan goede en snelle internet connectivity, een goede
> camera en een bluetooth die niet al te ingewikkeld doet... En een
> 'gewoon' toetsenbord.

Er lopen hier een aantal collega's met een G1. Die zijn wel redelijk
tevreden, al hoor ik wel veel over allerlei updates enzo die nodig zijn
om het  prettig werkend te krijgen, waarbij dus ook het "rooten" van het
ding nodig is.

Ikzelf heb de Nokia N900 besteld, die niet op android maar op Nokia's
Maemo platform loopt. Voordeel vind ik is dat je gewoon root toegang
krijgt zonder te moeten hacken.  Helaas schijnt de levering wat
uitgesteld te zijn... (ik had deze week verwacht).

Paul