[linux] Re: ervaringen en suggesties voor Android pdas?

Geert-Jan Hut Geert.Jan.Hut op hutsoftware.nl
Ma Okt 26 22:27:32 CET 2009

Jeroen van Pelt / Melisa ICT Services schreef:
> Ik gebruik zelf sinds enige tijd de HTC Hero icm Vodafone Mobiel Internet.

Heb mezelf ook een HTC Hero kado gedaan. Heel leuke telefoon, met veel
mogelijkheden en programma's. Standaard Google apps (was voor mij een
pre), inclusief 2-weg synchronisatie van de data en youtube
ondersteuning. Gebruik hem met een Telfort abo.

Ook het on-screen toetsenbord vind ik ook best wel redelijk werken. Het
heeft een soort intelligente modus, waarbij de woorden geraden worden,
op basis van de toetsen die ingedrukt zijn, en de omliggende toetsen.
Hij is dus minder gevoelig voor dikke vingers. Voor mij in ieder geval
een alternatief voor die kleine toetsenbordjes die je anders hebt.

Let alleen wel op dat als je hem wilt upgraden dat het op de windows
manier gaat, alles moet eraf, en vervolgens wordt het hele OS en alle
applicaties opnieuw geïnstalleerd. En er is alleen een windows installer
beschikbaar.

En als dan blijkt dat je niet alles gesynced hebt, blijkt dat je het
gewoon kwijt bent. Zaken zoals SMS'jes en niet met google gesync'te
afspraken (dat kan, kwam ik toen achter) die ben je dan ook allemaal
kwijt. En dan had ik toch graag een echte data backup mogelijkheid
gehad.. Dus als iemand die een weet houdt ik me aanbevolen..

> Ik vind de camera van de Hero niet geweldig moet ik eerlijk zeggen.

Ik heb er niet zoveel last van, voor buitenopnames en goed belichte
binnenfoto's vind ik hem vrij redelijk. Alleen zit er nogal veel latency
tussen het indrukken van de trackball, en het maken van de feitelijke
foto, dus actiefoto's zitten er niet echt in. En eigenlijk moet je
binnen toch een flitser hebben, maar die zit op geen enkele telefoon.

Maar op zich een hele redelijke telefoon, ben er best tevreden over.

Groet, Geert-Jan.