[linux] Re: gnome en mimetypes

J. mailing-lists op xs4all.nl
Di Sep 8 18:51:11 CEST 2009

On Tue, 8 Sep 2009, paai wrote:

> Weet iemand waar gnome en/of evolution z'n mimetypes verstopt...?
> Evolution vertikt het html te lezen en google biedt niet veel soelaas.
> En ik probeer evolution op een kde systeem te draaien, dus hopelijk zit
> daar het probleem.
>
> Dr. J.J. Paijmans

Hoi,

Doe eens:
~: grep "text/html" /usr/share/applications/mimeinfo.cache

Daar moet toch wel wat staan in de trand van:

text/html=iceweasel.desktop;kde4-kfmclient_html.desktop;abiword.desktop;

Als ik ruzie heb met mime gebruik ik wel eens het programma xdg-mime van
xdg-utils. (freedesktop.org). Waar je dan goed mee kan zoeken, of
bijv. gnomevfs-info om mime types uit te vinden etc.

Wat ook kan is dat verschillende programma's iedere keer vechten om je
html bestanden. Verschillende .desktop bestanden door elkaar gehaald zijn
tijdens een configuratie fase etc. 'T kan overal aan liggen en idd. gnome
en mime gaat niet altijd even soepel.

J.