[linux] Re: centos 5.3 yum update python lukt niet

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Za Sep 12 01:13:55 CEST 2009

On 10 Sep 2009, at 18:32, Hugo van der Kooij wrote:

> Package handmatig ophalen en met rpm installeren is altjd mogelijk.

> Zijn dom0 en domu de zelfde architectuur? (x86_64)
> Hebben domu en dom0 dezelfde repositories? En dezelfde exclusions?
> Waren voordat je begon yum, python, .... exact dezeldde versies?
> Anders
> is het appels en eieren vergelijken.

uiteraard

> En welke webpagina's heb je geraadpleegd na wat sleutel woorden te
> hebben toevertrouwd aan je favoriete zoekmachine?

hiervoor vraag ik excuus. zo'n probleem als dit had ik nog nooit gezien.

ik vond: http://www.directadmin.com/forum/showthread.php?t=32142

en daarin staat: yum clean metadata. ik heb yum clean all gedaan, en
volgens man yum is metadata daar een onderdeel van.
maar na yum clean metadata is het probleem wel opgelost.

> Hugo.

mvg paul.