[linux] Re: buiten leesbare laptop

Vr Sep 18 12:05:10 CEST 2009

On Thu, Sep 17, 2009 at 04:53:26PM +0100, Robert Best wrote:
> Ik zoek een laptop die ook buiten bij daglicht bruikbaar is. Googlen met
> outdoor/sunlight/daylight readable laptop geeft $4000 apparaten met
> transflective screens. Met monochrome laptop vind ik antieke spullen.
> Bestaat er dan niets met een OLPC screen?

De winkelier adviseert om een laptop met mat i.p.v. glanzend scherm te
kiezen.

Ik heb nu een Compaq 6710b. In de volle septemberzon is het scherm
slechts marginaal leesbaar, maar in de schadow gaat het goed.
Onhandig dat het apparaat de displayhelderheid automatisch verlaagt als
je van Eneco los bent om de batterijen te sparen.

(helaas werkt de meegeleverde Windows XP driver niet goed met mijn
Draft N Access Point - in een aanval van gekte bij Media Markt gekocht)
zodat ik maar Linux gebruik).

Met vriendenlijke groet,

Daniel von Asmuth

--