[linux] Re: compilers op produktiesystemen

Di Sep 22 11:15:01 CEST 2009

On Tue, Sep 22, 2009 at 09:58:48AM +0200, Paul de Vries wrote:
> in mijn vorige baan als systeemprogrammeur mainframes bij een
> financiele organisatie stelde de interne accountantsdienst dat de
> aanwezigheid van compilers op produktiesystemen volledig uit den boze
> is, en dat onderschrijf ik nog steeds.

Inderdaad kan het onhandig zijn als je een programma moet aanpassen dat
dan eerst een automobiele collega naar de klant moet om de laatste
versie van de broncode op te halen.

> hoe zien jullie dat in de huidige tijd met linux systemen, waarop
> altijd minimaal interpreter talen als bash perl php aanwezig zijn?
> uiteraard zet je geen onnodige software op een produktiesysteem.

Unix zonder shell? dat lijkt me een tikje extreem. Het zal wel mogelijk
zijn om een C compiler te schrijven in puur bash, maar dan moet je wel
fanatiek zijn.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--