[linux] ipv6 routing issue

Folkert van Heusden folkert op vanheusden.com
Do Apr 15 12:29:27 CEST 2010

Hi,

Ik heb een ipv6 issue.
Een aantal systemen van mij krijgen ipv6 via een vpn (tinc). Dat werkt
voor 3 uit 4 systemen: ik heb op de tinc-server radvd draaien en die
announced op de vpn. De 3 uit 4 systemen krijgen ook netjes een ipv6
adres dat pingbaar is etc.
1 systeem echter gaat de mist in. Dat ene systeem moet als gateway gaan
fungeren tussen ipv6 uit de vpn en ipv6 op het physieke lan waaraan 't
gekoppeld is.
Als ik nu alleen maar de vpn start op dat systeem, dan krijgt de
vpn-interface netzoals de andere vpn-clients gewoon een ipv6-adres en
kan ipv6 traffic doen. Echter wanneer ik sysctl -w net.ipv6.conf.all.forwarding=1
doe en de vpn opbreng, dan krijgt dat systeem opeens geen ipv6-adres
meer op z'n vpn interface!
Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?

Folkert van Heusden