[linux] neerleggen moderatorschap per direct

Za Apr 24 20:28:55 CEST 2010

LS,

sinds het begin ben ik betrokken geweest bij de NLLGG. De oprichting
meegemaakt, vanaf zo ongeveer het begin de lists gemoderereerd.
Dat laatste is mij gebvraagd door het bestuur wat indertijd de NLLGG
had.

Onlangs heb ik meerdere malen een bestuurslid, off list getracht
duidelijk te maken, dat er een bepaalde wijze van reageren op
mailing-list bijdragen is. Ondanks herhaald verzoek, hield deze persoon
zich daar niet aan.

Ik heb daarna aangegeven op stamtafel dat het niet de bedoeling is dat
het bestuur, met een voorbeeldfunctie, lak moet hebben aan de regels
zoals die eerder bedacht zijn.

Nu wordt er verweten dat ik het tot een heilig doel maak om dit
modereren zo te doen.

Daarnbaast speelt mee dat er een bestuurslid is die hostingvereniging
Soleus heeft 'opgericht' en dit bestuurslid gebruikt zijn positie
binnen Soleus en bestuur om de NLLGG te voorzien van bijvoorbeeld een
wiki.

Afgezien van de risico's die het met zich meebrengt, is dit een
belangenverstrengeling, danwel schijnbare verstrengeling waar niemand
wat aan heeft. Ik heb voorzichtig gevraagd of dat wel verstandig,
professioneel was.

Het antwoord mag duidelijk zijn.....

Verder speelt mee, dat Soleus en de NLLGG op de komende NLUUG een
standje zal hebben. Nu heeft OF de NLLGG niet voldoende mensen om de
stand te bemannen OF Soleus niet.

Elk weldenkend mens zal dan voor een van de twee kiezen. Nu wordt de
stand (of als het er twee zijn) bemand door mensen die zowel een
Bestuurs- als Soleus achtergrond hebben, wat wederom bijzonder
questionable is.

Het verzoek om te denken aan een of andere stemming binnen de NLLGG werd
opgelost door een tendentieuze vraag, met sturende optiekeuzes.

AL met al blijkt dat ik me dus niet (meer) kan vinden in dit soort
gedrag en leg dan ook per direct mijn moderatorschap neer.

Verder zal ik me beraden over het lidmaatschap van de NLLGG.

Dus per nu mag je doen en laten wat je wil, kloot... errrmmm quote maar
aan zoals je het beste lijkt, Maak er maar wat van. Dat ik niet de enige
ben die er over denkt doet verder niet ter zaken.

Roeland, ex-moderator NLLGG

--
http://www.linux-it.nl