[linux] Re: [stamtafel] Re: [linux-starter] Re: [vb] Re: neerleggen moderatorschap per direct

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Zo Apr 25 11:42:45 CEST 2010

"Harmen (Murf)" <harmen op murf.nl> writes:

> Er is, en dat is al eerder aangegeven en uitgelegd, geen sprake van een
> belangenverstrengeling tussen de NLLGG en Hostingvereniging Soleus. Er is
> sprake van een samenwerking, niets meer of minder dan dat.
>
> Ik stel het, als bestuurslid van de NLLGG en als oprichter van Soleus, niet op
> prijs dat dergelijke onware feiten als waarheid worden verspreid.

Dat kun je wel stellen, maar er is op zijn minst de schijn van.

Ik heb in het verleden de winkel gedaan. Ik wilde ervoor zorgen dat dit
een levensvatbaar geheel zou worden. Een van de zaken (naast een aantal
andere) die ik hierbij van belang vond, was dat er de mogelijkheid was
om via het web te bestellen. (Al was het maar om te zorgen dat de
vereniging ook interessant was voor mensen die niet in de buurt van
Utrecht wonen.) Dit wilde ik vanuit de NLLGG doen, maar het bestuur
wenste dit niet als NLLGG te doen. Daarom (dus pas toen het niet via de
NLLGG kon) wilde ik de web-winkel onderbrengen in mijn bedrijf, opdat er
dan wel een goede service zou kunnen worden gegeven naar de leden. Dit
was absoluut not done. Iets waar ik op zich wel begrip voor op kan
brengen, maar ik dan niet vind overeenkomen met de huidige verankering
met Soleus en jou functioneren in het bestuur.

Ik heb jaren belangeloos gezorgd voor (o.a.) de infrastructuur. Hier is
nooit enig commentaar op geweest. Op een zeker moment kwam toen het idee
om Soleus donateur te laten zijn met als enige tegenprestatie dat Soleus
zou zorgen voor de infrastructuur. Toen was de reactie van onze
voorzitter dat het enkel ging om het neerzetten van een paar access
points en hij geen reden zag om hiervoor Soleus te noemen als donateur.

Een poosje later werd de beslissing (niet in het bestuur, want ik wist
van niets) genomen om Soleus als donateur te gaan noemen als
tegenprestatie voor het feit dat Soleus voor de infrastructuur ging
zorgen. Hierbij zou de NLLGG alle kosten die Soleus zou moeten maken op
zich nemen. Toen ik aangaf dat indien Soleus als donateur zou worden
genoemd, ze op zijn minst de kosten voor de access points voor hun
rekening zouden moeten nemen, werd ik door dezelfde voorzitter
gekielhaald. Ik had er een soepzootje van gemaakt en bij herhaling waren
bepaalde verbindingen (zoals SMTP, SSH) niet beschikbaar. Deze werden
weliswaar door de school afgesloten, maar met vijf minuten werk waren ze
via een truc in de lucht te krijgen. Zelf had hij het -naar zijn zeggen-
reeds meermalen gedaan. Maar blijkbaar was het nooit belangrijk genoeg
om mij er melding van te doen. Om te beginnen: als je nooit klaagt over
het feit dat ik die verbindingen niet via een truc in de lucht krijg,
hoe kun je me dan verwijten dat ik ze niet in de lucht breng? Daarnaast
bij de daarop volgende bijeenkomst was er de vraag naar een IMAPS en een
SSH verbinding. Deze waren noodzakelijk voor een lezing. Ondanks dat de
voorzitter had beweerd dat hij zoiets in vijf minuten kon doen, kreeg
hij het toch niet voor elkaar. Weer duidelijk een voorbeeld van dat er
dus een stok was gezocht om de hond te slaan.

Na deze bijeenkomst zou Soleus de infrastructuur te verzorgen. Ondanks
dat ik het zo 'slecht' had gedaan kon Soleus mijn 'slechte' kwaliteit
niet evenaren. Ik heb te horen gekregen -zelf ben ik niet meer op de
bijeenkomsten geweest- dat op zijn minst er niet altijd WiFi is geweest.
Ik neem ook aan dat het niet voor niets is geweest dat kort geleden
Peter Vollebregt bij me langs is gekomen om de Access Points te halen.
Als tot dan toe op zijn minst mijn 'slechte' kwaliteit was geƫvenaard,
dan zou dat niet nodig zijn geweest.

Jij hebt weliswaar in dit traject niets te maken gehad, maar ik denk dat
het toch wel laat zien dat er op zijn minst een luchtje zit aan de
verbinding tussen de NLLGG en Soleus.

--
Cecil Westerhof
M CecilWesterhof op xs4all.nl

O< ascii ribbon campaign - stop html mail - www.asciiribbon.org

Please do not send me Microsoft Office/Apple iWork documents.
Send OpenDocument instead! http://fsf.org/campaigns/opendocument/