[linux] Re: Oproep bestuur voor uitroepen ALV.

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Zo Apr 25 23:53:28 CEST 2010

Beste Kees,

Met excuses voor het crossposten, maar deze mailwisseling gaat helaas
naar veel mailinglijsten tegelijk. Ik vrees dat linux-starter dit jaar
voor ongeveer 100% uit deze mailwisseling zal bestaan en dat is wat
volgens mij niemand wenselijk vind.

Omdat dit een discussie is die op de stamtafel begon en daar thuishoort
hoop ik dat wij dit verder tot die lijst gaan beperken. Maar omdat dit
alles in de archieven terechtkomt moet ik dit antwoord daar ook terecht
laten komen. Het is dus ook een antwoord naar anderen die je terechte
vragen hebben gelezen.

Hopelijk gaat deze minder constructieve discussie daarna alleen verder
op de stamtafel, en het zou mij heel wat waard zijn als de mensheid
leerde om de telefoon te gaan hanteren in dit soort kwesties. De mail is
een medium waarvan bewezen is dat het de agressie en het onbegrip in
discussies vergroot.

Kees van Hoof schreef:

> Ik wil jullie er bij deze op wijzen dat ik bij eerste gelegenheid mijn
> lidmaatschap opzeg.

Je kan ten allen tijde per direct je lidmaatschap opzeggen. De link
staat in al onze nieuwsbrieven en andere formele communicatie. Eenvoudig
negeren van de herinneringen ter verlenging laat het automatisch verlopen.

> Ik ga ook niet in op beschuldigingen, maar merk op dat daar waar rook is, ook
> vuur is. Met andere woorden: niet iedereen laat het achterste van zijn tong
> zien, maar zijn beide verhalen zal zeker een kern van waarheid zitten

Waarom?

Dit hele verhaal is begonnen rond de netetiquette. Daarvan kan ik alleen
zeggen dat het huidige bestuur de opdracht heeft om de NLLGG te
vernieuwen. Daarom verzoeken wij om zoveel mogelijk begrip op te brengen
voor nieuwe mensen en de ruimte te zoeken in plaats van een etiquette
heilig te verklaren die gemaakt is in een hele andere tijd.

Ergens is er bijgehaald dat er sprake is van belangenverstrengeling
omdat de NLLGG en Soleus samen een stand bemannen. Ik kan je verzekeren
dat als wij dat niet zouden doen dat Soleus er wel zou staan en wij
niet. Samenwerking is natuurlijk belangenverstrengeling, maar de
gevoelswaarde ligt wel iets anders.

> Ten tweede: die schijn wordt met dergelijke opmerkingen alleen maar erger

Daarom reageer ik hier nu wat inhoudelijker waarbij ik probeer te
voorkomen dat de gemoederen nog hoger oplopen. Dit tegen beter weten in,
want ik weet dat de rel een eigen leven is gaan leiden. Daarom is deze
discussie ook zo destructief.

Ooit ben ik in het bestuur gegaan omdat ik uit idealisme inderdaad iets
wilde doen om de wereld te verbeteren. Maar het kost een behoorlijke
hoeveelheid inspanning en inderdaad maak je fouten. Nu hoef je met ons
geen medelijden te hebben, maar begrip zou erg prettig zijn. En ik wil
je er op wijzen dat al die mensen die het beter weten op dit moment in
het bestuur hadden kunnen zitten en hun beleid tot uitvoer zouden kunnen
brengen. Ieder lid is hopelijk op de hoogte van de serieuze problemen
die wij als vereniging hebben op dit punt.

> Ten derde: ik ben ven meerder clubs lid en overal waar ik iets dergelijks zie,
> zijn twee kampen die lijnrecht tegenover elkaar staan, maar beiden beweren de
> waarheid te spreken en de ander uitmaakt voor leugenaar.

Wij proberen niet een tweede kamp te zijn, maar dat wordt je snel als je
publiekelijk aangevallen wordt.

> NLLGG biedt mij het minste (was puur idealisme om er lid van te worden) en van
> een club waarvan het bestuur meent niet naar leden te hoeven luisteren, en dat
> bespeur ik hier toch ten zeerste, wens ik geen lid te blijven.

Wij proberen van de NLLGG weer een vereniging te maken die meer doet
voor de leden. Wij luisteren wel degelijk, maar het is de toon die de
muziek maakt. De toon van deze discussie is oorverdovend. Wat dat
betreft ben ik het volledig eens met Paai in zijn reactie.

> Beste andere leden; zie bovenstaand de oproep van het bestuur tot een ALV, ik
> zou zeggen, doe je best, (zonder mij) ze vragen er zelf om..

Wij hebben dit alleen voorgelegd omdat de gemoederen zo hoog oplopen.
Het is wat leden kunnen doen als ze het niet eens zijn met het bestuur.

Met vriendelijke groet,

Peter Vollebregt
NLLGG