[linux] Re: Verwijderen win loader uit grub.

Robin van Leeuwen robinvanleeuwen op gmail.com
Zo Aug 1 22:00:33 CEST 2010

Ubuntu Lucid 10.04 heeft grub2, die o.a. het volgende script draait:
/etc/grub.d/30_os-prober die o.a. de twee windows loaders vind op sda1 en
sda2,

Grub2 heeft het /boot/grub/grub.cfg bestand dat inderdaad automatisch door
grub aan wordt gemaakt. Ik kan inderdaad de tweede windows weg commenten,
maar bij een update-grub wordt ie dan wel gewoon weer terug gezet.

Dus eigenlijk moet ik de boot loader van de sda2 verwijderen, als ie er niet
meer is wordt ie ook niet meer automagisch ertussen gezet.

Vraag is dus hoe verwijder ik de bootloader van sda2 zonder de complete
partitie te slopen....

Op 31 juli 2010 21:20 schreef Kees Theunissen <theuniss op rijnh.nl> het
volgende: