[linux] Re: Verwijderen win loader uit grub.

Robin van Leeuwen robinvanleeuwen op gmail.com
Ma Aug 2 00:06:15 CEST 2010

Op 1 augustus 2010 22:00 schreef Robin van Leeuwen <
robinvanleeuwen op gmail.com> het volgende:
> Ubuntu Lucid 10.04 heeft grub2, die o.a. het volgende script draait:
> /etc/grub.d/30_os-prober die o.a. de twee windows loaders vind op sda1 en
> sda2,
>

> Grub2 heeft het /boot/grub/grub.cfg bestand dat inderdaad automatisch door
> grub aan wordt gemaakt. Ik kan inderdaad de tweede windows weg commenten,
> maar bij een update-grub wordt ie dan wel gewoon weer terug gezet.
>
> Dus eigenlijk moet ik de boot loader van de sda2 verwijderen, als ie er
> niet meer is wordt ie ook niet meer automagisch ertussen gezet.

> [...]

Toch de route genomen die Kees heeft voorgesteld, de grub entries aangepast.
Maar wel op een wat andere manier. De /etc/grub/30_os-prober aangepast en
de volgende regels toegevoegd in de sectie die Windows probed
for OS in ${OSPROBED} ; do
  DEVICE="`echo ${OS} | cut -d ':' -f 1`"
  LONGNAME="`echo ${OS} | cut -d ':' -f 2 | tr '^' ' '`"
  LABEL="`echo ${OS} | cut -d ':' -f 3 | tr '^' ' '`"
  BOOT="`echo ${OS} | cut -d ':' -f 4`"

  ### Added to remove windows loader on sda2
  if [ "${LONGNAME}" = "Windows 7 (loader)" ] && [ "${DEVICE}" = "/dev/sda2"
] ; then
      continue
  fi
  ### End added section

De loader is nog niet van sda2 af, maar hij duikt nu ook niet meer op na een
herinstallatie van grub...

Dus Kees, bedankt voor de suggestie...

Toch zou ik nog graag willen weten hoe ik de loader nu echt van sda2 afhaal
zonder de partitie onbruikbaar te maken...

mvg,

Robin