[linux] Re: voip van xs4all & asterisk

Folkert van Heusden folkert op vanheusden.com
Ma Feb 15 18:20:41 CET 2010

> Dat willen wij best, maar dan moet je wel een duidelijke beschrijving
> (en eventuele oplossing) aanleveren. Ik althans weet niet veel van
> Asterix maar heb wel hun voip. We kunnen die natuurlijk afraden en naar
> budgetphone gaan.
>
> En misschien wil de hcc wel meedruken.

Het probleem is als volgt: als je een asterisk server aan de voip
service van xs4all hangt, en je hebt in je asterisk server een menuutje
waar men kan kiezen dmv DTMF (de toetsen op je telefoon), dan zullen de
keuzes alleen bij het 1e telefoontje dat binnenkomt na het starten van
asterisk goed functioneren. Daarna niet meer, ja totdat je asterisk weer
helemaal stopt en start. Dat komt doordat de code "a=rtpmap:101
telephone-event /8000" wel bij het 1e belletje wordt meegegeven maar
niet bij de volgenden. Dat is vereist volgens rfc2833. Een oplossing zou
kunnen zijn dat xs4all hun leverancier dwingt correct rfc2833 te
implementeren. Ja of asterisk bouwt een "assume_always_dtmf" ofzoiets
in.

Folkert van Heusden

--
MultiTail is een flexibele tool voor het volgen van logfiles en
uitvoer van commando's. Filteren, van kleur voorzien, mergen,