[linux] Re: Aanschaf video capture card

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Za Feb 27 19:01:17 CET 2010

Karel,

Karel Lucas schreef:
> Hallo allemaal,
>

> Omdat ik nog wat videobanden heb liggen die ik wil digitaliseren,
> wil ik een video capture kaart gaan kopen, waarmee ik video kan
> bewerken, met volledige ondersteuning onder debian.  Ik weet
> alleen niet welke kaarten hiervoor in aanmerking komen.  Kan
> iemand mij hierbij helpen?  Bij voorbaat dank!
> Met vriendelijke groet,  Karel.

Zelf heb ik een Hauppage PVR-150, en daar zou het goed mee moeten
werken. Ik heb er alleen geen ervaring met het omzetten van DVD's zelf.
Deze kaart is alleen geschikt voor analoge tv en vrees ik niet meer
nieuw verkrijgbaar. Er zijn nieuwere varianten van, maar ik weet niet of
die net ze goed/ eenvoudig / goedkoop zijn als  deze. De 1600 zou
bijvoorbeeld in aanmerking komen, maar kan veel meer en kost ook veel meer.

De ivtv driver zit in de kernel tegenwoordig, al weet ik niet of debian
al bij is.

150:  http://www.videohelp.com/capturecards/hauppauge-wintv-pvr-150/503
160: http://www.videohelp.com/capturecards/hauppauge-wintv-hvr-1600/749

hardware info:
http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/Supported_Hardware#Support_Information_Resources
http://hardware4linux.info/type/87/

Er kunnen veel andere mogelijkheden zijn denk ik, aar dit is een voorzet.

Peter