[linux] hoe 2 versies van dezelfde website naast elkaar?

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Zo Jan 31 23:17:31 CET 2010

ik ben nu bezig met een migratie van joomla 1.0 naar 1.5,
in 1.0 draai je een migrator voor de database,
daarnaast installeer je in een lege omgeving 1.5 met de migratie data,
de 2 versies kunnen dus niet tegelijk bestaan.

in mijn ontwikkelomgeving heb ik simpelweg 2 verschillende sites gedefinieerd, maar ik zoek een meer algemene oplossing, zodat ook 2 totaal verschillend gebouwde versies van een site met een druk op de knop op een zelfgekozen moment switchen. en daarmee vervallen oplossingen in de dns sfeer.

/var/www/vhosts/mysite/httpdocs/versie1 met hierin 1.0, waarin je met rewrite en rewritebase /versie1 de originele ziet
/var/www/vhosts/mysite/httpdocs/versie2 met hierin 1.5, via apache alias /new -> versie2

wellicht is dit een hele foute gedachte.

wie helpt me verder?

vriendelijke groet,
paul de vries.