[linux] Re: Met Linux is het WK te volgen

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Wo Jun 16 11:50:41 CEST 2010

Louis,

L.G. de Lagh schreef:

> www.uitzendinggemist.nl weergeven onder Linux zou geen probleem moeten
> geven.

> Wisselvallig verhaal kortom, ook bij (K)Ubuntu 10.04.

Je gebruikt zeker de verkeerde distributie ;-)
Al geeft de omroep wel aanleiding om het vreselijk ingewikkeld te maken
volgens deze link (wat een bende zeg - het lijkt wel de bron van jou
nootjes). http://help.omroep.nl/faqs/uitzending-gemist-op-ubuntu. Er
zijn teveel mensen die magie verwarren met kennis en die met ubuntu
werken is mijn bescheiden mening.

Afijn. op mijn ietwat betere distro heb ik geen enkel probleem:
- Zonder mozplugger (zit alleen maar in de weg en is nog niet stabiel
als firefox zelf de tabs in aparte threads gaat splitsen)
- Zonder mediaplayerconectivity (te ingewikkeld en zit overal tussen,
alleen nuttig bij hele slechte sites, maar dan kan het ook met de hand.)
- Met de wat onbekendere gnome-mplayer plugin bovenop mplayer
(mplayerplug-in werkt ook maar geeft soms alleen een "done" omdat die de
embedded sigalen soms niet goed oppakt. - het onderhoud an deze plugin
is helaas niet goed genoeg).
- Zet dus eens wat uit ....

Voor mij werkt het gewoon hoor :-)
Niet dat voetbal me verder wat interesseert. Zelfs voor een bijzaak is
het tergend saai. En dan klagen ze over de 10 kilometer met schaatsen.
Die duurt tenminste steeds minder lang.

Peter