[linux] Re: Met Linux is het WK te volgen (aanvulling)

Alexander Volovics a.volovic op upcmail.nl
Wo Jun 16 14:15:05 CEST 2010

On Wed, Jun 16, 2010 at 11:50:41AM +0200, Peter Vollebregt wrote:

> Je gebruikt zeker de verkeerde distributie ;-)
> Al geeft de omroep wel aanleiding om het vreselijk ingewikkeld te maken

Nog even terugkomend op Westerhof en de Lagh:
'Verkeerde distributie' en 'vreselijk ingewikkeld' inderdaad :-)

Natuurlijk zijn mplayer, vlc en hun maats niet direkt nodig.
De uitzendingen gebruiken als ik het goed begrijp flash of silverlight.

Met fed13, firefox en de flashplayer plugin kan ik zonder problemen
de uitzending van 'uitzending gemist' en de nu lopende voetbal wedstrijd
'Honduras-Chili' volgen.
Kan het natuurlijk ook omzetten naar de video afspeler Totem of het
fullscreen (met of zonder Totem) bekijken.

[Als deze reactie naief oogt dan komt het omdat ik van al deze dingen
 geen gebruik maak en nieuwsgierig werd nav Peter's oorspronkelijke
 email die op mij de indruk maakte alsof de NOS Linux gezind was
 geworden]

Enig probleem voor mij is de onbetrouwbaarheid van de 64 bit flash-plugin
(die nu trouwens door Adobe is teruggetrokken in afwachting van een
 verbouwde versie).

Alexander.