[linux] Re: Firefox 'vergroten'

Bart-Jan Vrielink bartjan op vrielink.net
Do Jun 17 19:54:22 CEST 2010

On 06/17/10 12:18, Robin van Leeuwen wrote:

> Niet wat je zoekt natuurlijk, maar ctrl+scrollwheel up/down vind ik
> altijd prettiger werken aangezien ik tijdens browsen altijd al een
> hand op de muis heb.

css biedt de mogelijkheid tot client side style sheets, die zelfs
prioriteit hebben boven wat de webserver je aanbiedt. In Firefox kun je
deze aanmaken in het bestand userContent.css in de chrome/ directory in
je Firefox profile (meestal ergens onder ~/.mozilla/firefox/). Zet
hierin iets als het volgende neer en herstart dan je browser:

/* Obviate need to zoom on many sites. */
html>body {
   font-size: 100% !important;
   line-height: normal !important;
}

/*
  * Disable the deprecated HTML<font>  tag. (Like above,
  * reduces need to zoom.)
  */
font {
   font-family: inherit !important;