[linux] Re: Hoe script te maken om creatiemoment van bestand te converteren naar bestandsnaam.

Henk Wichers henk op wichers.info
Ma Jun 28 01:18:51 CEST 2010

> 1-  Wanneer ik de hele sd-kaart (met de diverse subdirs) naar _een_ bestem-
> mingsdirectory heb gekopieerd, hoe loop ik dan met For door de directory heen
> om voor elk bestand een stat-commando uit te voeren (kan FOR maar niet
> begrepen krijgen ;-( )
> 2- Hoe oogst ik datum en tijd uit stat om daaruit een bestandsnaam als
> f_0912260938.jpg samen te stellen.
>
> Dank voor de aandacht, en hopelijk dank voor het antwoord
> Julien

Ik ben niet zo'n hele guru dus waarschijnlijk zitten hier nog fouten in,
maar ik maak meestal dan zoiets :
---------------------------
#!/bin/bash
if [ -d $1 ]; then

for foto in $1/*.jpg
do
stat -c %y  $foto | awk ' {print  $1 $2 ".jpg"}' | xargs cp  $foto
done

fi

chmod -x bestand
en
bestand /mnt/c1/dcim/102ncd50/

persoonlijk zou ik niet zo snel een mv commando gebruiken.