[linux] Re: Automatische proxy settings zoals proxy.pac voor SSH in de .ssh/config

Ma Jun 28 12:29:36 CEST 2010

Aldus schreef Robin van Leeuwen op Mon, Jun 28, 2010 at 02:00:51AM +0200:
> Hi,
> Ik heb de volgende setup. Ik maak gebruik van verschillende wireless lan
> verbindingen. Op het ene netwerk
> moet ik gebruik maken van een proxy, op het andere heb ik een directe
> internetverbinding.
>
> Ik heb het ondertussen al voor elkaar gekregen dat mijn browser kijkt welke
> verbinding actief is en al naar gelang
> daarnaan de proxy instellingen aanpast. Dit door middel van een proxy.pac
> scriptje, en de settingin mijn browser:
>
> Automatic Proxy Configuration URL: file:///etc/proxy.pac

Interessant. Ik heb laatst met een alternatieve distro, genaamd Windows,
gewerkt. Die maakt gebruik van een *standaard* WPAD protocol dat de
bruiser de locatie van de WPAD web server vertelt en vervolgens kan die
een vergelijkbaar scriptje downloaden en de functie FindProxyForURL() of
FindProxyForURLex() aanroepen die dan de naam en poort van de proxy
server moet retourneren. Daarmee werkt mijn Linux doosje heel aardig als
proxy voor Internet Exploder, maar nog niet voor de Vuurvos. Om ook
andere software van de juiste proxy settings te voorzien bleek geen
sinecure. Je hebt een JavaScript engine nodig om het script uit te
voeren.

Suc6,

Daniel.
--
		All true information in this message is freely redistributable
		Any lies are strictly protected by copyright