[linux] Re: Tweede core weg ???

Robin van Leeuwen robinvanleeuwen op gmail.com
Wo Jun 30 00:50:00 CEST 2010

Op 23 juni 2010 11:46 schreef Paul Slootman
<paul+nospam op wurtel.net<paul%2Bnospam op wurtel.net>
> het volgende:
> weer te
>

> Het kan een BIOS bug zijn, zo werkten beide athlon64/X2 cores op mijn
> (al wat oudere) systeem alleen na een powercycle; na een reboot wil
> linux maar een core starten en ook geen cool'n'quiet doen; iets met acpi
> data wat dan niet goed geinitialiseerd is.  Overigens was dit pas na een
> bepaalde linux kernel versie.

> Paul

Ik heb de BIOS even bekeken, en er zit geen optie/instelling in om het
aantal cores of iets dat daarop lijkt in te stellen. Nu is het moederbord
dat erin zit oorspronkelijk van een Acer. En ik weet van een Acer laptop die
ik heb, dat Acer soms vieze trucs uithaald. Ik had een Acer Aspire 7720
Core2Duo  en daar hoort gewoon Intel VT op te zitten, alleen de mannen van
Acer hadden dat in de BIOS uitgeschakeld zonder de mogelijkheid dit weer aan
te zetten. Marketingtechnisch heel leuk natuurlijk, maar daar houd de
leukigheid dan ook echt op...

Kan dit ook zo'n zelfde geintje zijn?