[linux] Kun je tijdelijk directory aan pad toevoegen?

Do Mrt 4 17:13:31 CET 2010

Wanneer ik google-earth uit wil voeren krijg ik de melding dat een specifieke
vorm van een lib niet aanwezig is:
julien op michkloo:~/local/google-earth> ./googleearth
./googleearth-bin: ./libstdc++.so.6: version `GLIBCXX_3.4.9' not found
(required by ./libgoogleearth_lib.so)
./googleearth-bin: ./libstdc++.so.6: version `GLIBCXX_3.4.9' not found
(required by ./libbase.so)
er is wel een /libstdc++.so.6, maar die lust hij blijkbaar niet
(rpm -qf /usr/lib/libstdc++.so.6
libstdc++43-4.3.3_20081022-9.5 )
Samen met de google-earth tar is echter ook nog een  libstdc++.so.6 gekomen
die in de programma-directory van google-earth staat:
julien op michkloo:~/local/google-earth> ls ./libstdc++.so.6
./libstdc++.so.6
Maar deze lib wordt blijkbaar niet gezien op het moment dat google-earth wordt
opgestart.  Kun je met het commando waarmee je google-earth opstart ook
tijdelijk de programmadirectory daarvan aan het library-pad toevoegen?
bvd
Julien
--
Julien Michielsen