[linux] Re: Vooringevulde belasting aangifte

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Do Mrt 11 13:53:32 CET 2010

Op woensdag 10-03-2010 om 23:33 uur [tijdzone +0100], schreef Richard
Bos:
> Is het iemand van jullie gelukt, om de vooringevulde belasting aangifte te
> gebruiken?  Ik heb de file (vooringevulde gegevens) gedownload, dit keer
> eindigt het bestand in .ibv2009.  Maar het wordt niet gebruikt door ib2009ux
> (in mijn geval dan).  Rechts klikken op de file en dan ib2009ux kiezen helpt
> niet, net zo min als het het van de command line opstarten met:
>
> $ ib2009ux --bestand=<nummer>.IBV of
> $ ib2009ux -o <nummer>.IBV
>
> Ik ben nieuwsgierig of het bij jullie wel is gelukt.

Ik heb het programma gedownload (als .package) en zich laten
installeren. Daarna opgestart en vanuit het programma de gegevens laten
opvragen. Na controle van DiGiD in browser worden dan die gegevens
gedownload en automatisch in het programma ingevuld. Dat kost wel
verdacht veel tijd met een hoge load, maar na een paar minuten wachten
bleek alles netjes in het programma ingevuld. Ik heb daar dus zelf niets
voor hoeven doen en wist eerlijk gezegd niet eens dat er een bestand
met .ibv2009 extensie werd gedownload. Kan zo'n bestand ook niet vinden
op mijn computer, het lijkt er dus op dat het na verwerking in het
programma automatisch wordt gewist.

Aart