[linux] Re: HSPDA/3G-USB modem en Linux

Bas Roufs basroufs op gmail.com
Di mei 4 17:55:53 CEST 2010

Beste Mark, Beste allemaal

> De meeste van die usb 3g sticks werken perfect onder linux, ze komen
> uiteindelijk allemaal bij de zelfde leverancier (Option) vandaan.

Heeft iemand ook ervaring met andere sticks, bijv. die verkrijgbaar
via Vodafone, Telfort of KPN of waar ook vandaan?

> Zelf heb ik via ebay zo'n stickie gekocht (50 euro), en doe ik er een
> telfort sim in waar ik voor 7 euro mobiel internet op heb. (En een
> simkaart voor duitsland van blau.de, daar ben ik ook vaak mobiel
> online).

Zijn ze ook elders 'los' verkrijgbaar?
> De laptop abbo's zijn meestal erg prijzig in vergelijking met een
> sim-only belkaartje met internet-optie ;P

Zelf heb ik ook zo'n sim-only belkaartje van Telfort met internet
-echter die mag volgens de klantenservice alleen gebruikt worden voor
mobiele telefoons.

Aanvullende informatie:

* Eee PC 1001HA met 4 USB poorten, 250GB HD, 1GB intern.
* Kubuntu 9.10 (binnenkort 10.04);
* "WICD" gebruik ik voor ethernet en WIFI.
Tot slot. Zo hier en daar wordt melding gemaakt van een "Linux
Vodafone driver". Maar ik heb daarover nog geen concrete, bruikbare
info gevonden.

Met vriendelijke groet en dank,

Bas Roufs.