[linux] Re: ipv6 routing issue

Casper Gielen casper-nllgg op gielen.name
Do mei 6 10:48:41 CEST 2010

Ik heb het begin van deze thread gemist dus ik reageer
maar even in reply op Jelle.

Op 06-05-10 09:21, Jelle de Jong schreef:
> [...]

Als ik het goed begrijp heb je niet met de hand adressen ingesteld
maar laat je automatisch adressen instellen via ip autoconfiguratie.
Dit conflict met ip-forwarding.

Eigenlijk is het ook wel logisch als je aan traditionele routers denkt.
Een router heeft een vast adres nodig. Een router die voortdurend
van adres wisselt is niet handig, het moet immers een vast
aanspreekpunt zijn. Daarom schakelt linux autoconfiguratie uit als
je ip-forwarding aanzet.

--
Casper