[linux] Re: 26 juni cursus openoffice, equivalent voor KDE4 organiseerbaar?

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Do mei 27 21:00:01 CEST 2010

Rutger van Sleen schreef:

> Als het gewenst is, kan er vanuit de NLLGG wel wat geregeld worden. Maar
> dit zal dan pas na de zomervakantie worden, gezien het anders te kort dag
> wordt en tijdens de zomervakantie niks georganiseerd wordt.

Het is wel een goed idee want er is genoeg anders. En met het uitkomen
van KDE 4.4 is er genoeg te vertellen. Per subversie wordt het steeds
een stuk beter maar in mijn optiek ook trager.

Zelf zwemmen helpt altijd zoals de anderen al aangeven, en dat doe ik
net als veel anderen omdat mijn distributie mij enerzijds niet
confronteert met teveel gedoe, maar me geen KDE 3.5 meer aanbiedt. P

En als je wat inzichtjes wil vanuit mijn zwempartijtje:

Van desktop activiteiten begrijp ik echter niets (ik geloof dat SuSE je
daar wel mee confronteert) en het netjes dresseren van Akonadi en Strigi
is een ware kunst en die wordt helaas steeds belangrijker. De developers
zien daarin veel mogelijkheden, maar het kost mijn PV vooral veel CPU
rondjes. Hier valt misschien veel te winnen en uit te leggen door een
deskundige. Vanwege mijn niet al te sterke PC zet ik al die leuke
effecten dus direct uit dus daar kan ik niets over zeggen. Kwin kan in
elk geval ook wobbelen etc.

In het dagelijks gebruik valt het erg mee al zet ik het menu direct op
klassiek en is het een ware toer om een icoontje op een toolbar (kicker)
te krijgen. En het ergste is wel dat ik Dolphin minstens net zo
afschuwelijk vind als Nautilus en de windows verkenner terwijl Konqueror
eraan geslachtofferd is. Er wordt beweerd van niet maar ik gebruikte het
altijd als pure filemanager en wat er nu is komt niet eens in de buurt.
Ik moet naar de eigenschappen om te zien naar welke file een symbolic
link verwijst, kan geen metaegevens (van een mp3 bijvoorbeeld) meer
lezen, etcetera.

> Als je een usbsticky hebt die je wel een keer leeg kan gooien en je pc kan
> van usb booten, zou je met behulp van bijvoorbeeld unetbootin[1] een
> distributie met KDE4[2] kunnen uitproberen.
>
> [1] http://unetbootin.sourceforge.net/
> [2] http://userbase.kde.org/Live_CDs_-_a_way_to_choose_your_distro

Tsja, ik virtualiseer voor dit soort zaken. Overal zijn images te
krijgen dus dat vind ik makkelijker.

> Met vriendelijke groet,
> Rutger

We houden het in het achterhoofd,