[linux] Re: Aanpassen groep van /dev/bus/usb/001/001 i.v.m. xsane

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Vr Nov 19 08:50:18 CET 2010

Op vrijdag 19 nov 2010 07:52 CET schreef Roeland Th. Jansen:

> het kan zijn dat een install, reinstall van sane zoiets gedaan heeft
> (wellicht met andere install scripts, want na een update etc). Dus
> lastig na te gaan. Maar dat er nu een ACL op staat die er vor zorgt dat
> je er nu altijd bij kan....

Met sane heb ik niets gedaan. Het enige wat ik kan bedenken is dat een
programma iets heeft gedaan dat de ACL's heeft verwijderd. Toen het
goed ging was de computer nog niet heel erg lang opgestart en toen het
fout ging wel. Maar zoals je zegt: lastig na te gaan. :-{

Moet gewoon af en toe doen:
    ll /dev/bus/usb/*/* | grep lp

Nu geeft dat (terwijl het systeem 2½ dag draait):
    crw-rw-r--+ 1 root lp   189, 513 nov 16 19:36 /dev/bus/usb/005/002

Als die plus weg is, dan weet ik dat er iets is gebeurd. En misschien
begrijp ik het dan.

--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer