[linux] Re: USB-WiFi: D-link DWA-140 niet aan de praat te krijgen

Di Nov 23 11:05:58 CET 2010

Also schrieb Ulrich Grün am Mon, Nov 22, 2010 um 12:24:28PM +0100:
> [...]

Dan hopen we dat de drivers corresponderen met je Linux kernel versie...

In een vorig bericht schreef je dat het modprobe commando geen
foutmeldingen meer geeft. In 'dmesg' zou je ook 1 of andere melding
verwachten als de module correct geladen is en het apparaat gedetecteerd
en 'ifconfig' moet alle interfaces tonen. Gebruik 'iwconfig' voor de
instellingen van WiFi kaartjes. Werkt het apparaat nu?

> [...]
> Reading configuration file '/etc/dbus-1/system.d/wpa_supplicant.conf'
> Line 1: unknown global field '<!DOCTYPE busconfig PUBLIC'.
> Line 1: Invalid configuration line '<!DOCTYPE busconfig PUBLIC'.
> Line 2: unknown global field '"-//freedesktop//DTD D-BUS Bus Configuration
> 1.0//EN"'.
> Line 2: Invalid configuration line '"-//freedesktop//DTD D-BUS Bus Configuration
> 1.0//EN"'.

> Eerlijk gezegd: ik begrijp hier niets van. 'wpa_supplicant' zou toch zijn eigen
> conf-file moeten kunnen interpreteren ... ??

Laten we zeggen dat de wpa_supplicant niets begrijpt van XML.
Bovenstaande suggereert dat het om een configuratie-bestand van het
programma dbus gaat. Dbus wordt gebruikt door sommige Windowmanagers van
het X Window System als KDE of GNOME.

Suc6,

Daniel.

--

		People who bought this story also bought....