[linux] Re: Kubuntu 10.04 LTS - no loginscreen after logout

Di Nov 23 15:19:12 CET 2010

Aldus schreef L.G. de Lagh op Sat, Nov 20, 2010 at 03:20:55PM +0100:
> Fenomeen in zowel Kubuntu 10.04 LTS als het daarvan afgeleide Linux Mint 9
> KDE:
> 1) Na logout (afmelden) verschijnt niet het te verwachten loginscreen.
> Er treedt een soort "freeze" op: geen reactie op Ctrl-Alt-Del,
> Ctrl-Alt-Backspace.
> Console activeren met bijv. Ctrl-Alt-F1: ook geen reactie.
> Er is slechts een suf grijs screen te zien.
> 2) Wat dan WEL kan:
>    * Botte (hardware) shutdown of reboot.
>    * Via LAN met X ssh inloggen. Dan doet X "normaal" (image-display over
> LAN).
> [...]

Ik heb inderdaad wel eens situaties gezien waarin beeldscherm, toetsenbord
en muis niet meer reageren (bij gebruik van X server), maar niet al te
vaak. Als het telkens op het zelfde moment optreedt op PC's met
verschillende hardware, dan ligt een driver probleem minder voor de
hand.

De standaard aanpak is dan om met SSH in te loggen vanaf een andere PC
om het probleem te diagnositiseren. Misschien kun je de X server killen
en opnieuw starten.

Treedt het probleem ook op met een andere Window Manager (bijv. GNOME
of andere versies van KDE)?

Suc6,

Daniel von Asmuth

--

		People who bought this story also bought....