[linux] Re: USB-WiFi: D-link DWA-140 niet aan de praat te krijgen

Robin van Leeuwen robinvanleeuwen op gmail.com
Vr Nov 26 00:42:13 CET 2010

Op 24 november 2010 20:20 heeft Ulrich Grün <ulrich.gruen op gmail.com>
het volgende geschreven:
> Supporting Kernel:
> ===================
> linux kernel 2.4 and 2.6 series.
\> Ik heb de 2.6.32
> Een puntje van aandacht: in mijn /boot zitten drie verschillende kernels:
> 2.6.32-21-generic, 2.6.32-24-generic en 2.6.32-25-generic. Idem voor de
> kernelheaders in /usr/src en voor /lib/modules. Nou neem ik aan dat bij
> compilatie van de module automatisch de juiste kernelheaders worden uitgezocht
> Anderzijds: op m'n Debian-5 laptop werkt 't ook niet, en daar heb ik slechts 澭n
> kernelversie.

Ok, vreemd dus. Ik heb zojuist even mijn kaartje van zolder af
getrokken en de volgende procedure uitgevoerd:
http://www.rldsoftware.nl/index.php/RT2870USB_Driver , en alles loopt
uitstekend. Ik zat zelf nog even te klooien met errors tijdens de
build omdat ik een 2.6.35+ kernel had en de source gepatched moest
worden, maar die heb jij niet, dus dat kan het ook niet zijn. Na 'make
&& make install && updatedb'. wat geeft 'locate rt2870sta' je dan?

Weet je zeker dat het kaartje niet defect is? Misschien open deur,
maar je weet maar nooit... Doet het kaartje het met de rt2800usb
drivers?
--
Robin van Leeuwen   |   http://www.rldsoftware.nl   |   Public Key:
http://www.rldsoftware.nl/key.txt