[linux] Re: Probleem met .swf radio- en video-archieven op sites van de publieke omroep.

Bart-Jan Vrielink bartjan op vrielink.net
Di Nov 30 23:09:40 CET 2010

On 11/30/10 22:36, Bas Roufs wrote:
> Dank voor je antwoord Micha.

> Voor zover ik het nu weet zoek je de oplossing inderdaad in de juiste
> richting. Inmiddels heb ik diverse pogingen gedaan om een flash-plugin
> player geïnstalleerd te krijgen. Hierbij heb ik de instructies gevolgd
> van o.a. een bepaalde pagina op sudobits.com, zie:
> http://bit.ly/dYbrhn
>
> Installatie via een debian bestand vanaf de site van Adobe werkt tot
> nu toe totaal niet. Installatie via het repositorium (via Synaptic of
> "Software Management") levert tot nu toe slechts halfbakken resultaten
> [...]

Download het bestand libflashplayer.so vanaf de Adobe site (is onderdeel
van de Linux .tar.gz file) en zet het in je plugins directory van je
browser neer. Deze is .mozilla/firefox/{random string}.default/plugins/
voor je eigen user, of /usr/lib/mozilla/plugins/ voor alle users.
Herstarten van je browser mag, maar hoeft niet. Via de URL about:plugins
krijg je een overzicht van alle plugins die Firefox herkent.

Uitdaginkje is dat je de Flash plugin met hetzelfde aantal bits (32 of
64) wilt als je browser. Heb je een 64 bit OS, dan heb je dus ook
waarschijnlijk de 64 bit versie van de Flash plugin nodig. Deze is niet
op de standaard site van Adobe te vinden, maar als "preview" via
http://labs.adobe.com/technologies/flashplayer10/