[linux] onwillige grub bij installatie

michkloo michkloo op xs4all.nl
Wo Okt 13 19:49:07 CEST 2010

Ik wil graag een installatie starten vanaf een iso-image
op een disk-partitie.
Googelend leerde ik dat de volgende regels zouden moeten werken:

title Installatie vanaf iso-partitie
root(hd2,1)
chainloader +1

Dat heb ik ingevoerd in de config.list onder /boot/grub, en
het werkte niet.

Mijn eerste twijfel gaat naar de root-regel. Ik heb twee disks
die allebei met sata-kabels zijn verbonden, en ook benaderd
kunnen worden als
mount /dev/sda3 /mnt/a3  en
mount /dev/sdb3 /mnt/b3

De eerste is - denk ik - van oorsprong ide, en is bevestigd met een
brede kabel. De tweede is een sata en bevestigd met een sata kabel.

Het booten eindigt met foutmelding 22 (error 22: no such partition)
wanneer ik de rootpartitie aangeef zoals hierboven.
Ik twijfelde aan de hd-regel voor een sata-disk, en probeerde het met
root(sd1,1)
Dat gaf me een andere foutmelding: error 23: error 23: error while
parsing number .
Iemand een suggestie hoe ik het beter kan doen?
Alvast dank
Julien Michielsen