[linux] Re: waarom kan dit vfat systeem niet gemount worden? opgelost

Di Okt 19 13:46:47 CEST 2010

On 10/19/10 12:24, Julien Michielsen wrote:
> In mijn camera zit een sdd-kaart met daarop een vfat systeem.
> Ik kan daarop wèl een fsck uitvoeren:
> # /sbin/fsck.vfat /dev/sdd1
> dosfsck 2.11, 12 Mar 2005, FAT32, LFN
> /dev/sdd1: 302 files, 41333/62856 clusters
>
> maar een mount uitvoeren wil niet:
> # mount -t vfat /dev/sdd1 /mnt/foto/
> mount: unknown filesystem type 'vfat'
>
> zogezegd omdat het type vfat onbekend is, maar volgens de mount-
> man-pag is vfat toch een van de geldige file-types. En zonder de sd-kaart
> te hebben gemount kun je de foto niet bekijken/bewerken/versturen.
> Iemand een hint?
> [...]
De vfat module kon niet geladen worden, vanwege een invalid character (of
zoiets). Heb gereboot, met de benodigde sdd-kaart aan de computer gehangen.
Niet spectaculair, maar het deed het ;-) , en ik kan mijn foto's lezen.

--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl