[linux] Hoe vind ik de (voor suse interne) naam voor lpr van mijn printer

Vr Okt 29 12:30:55 CEST 2010

Tijdens de installatie van mijn systeem heeft suse zelf de printer
herkend en geconfigureerd. Ik wil graag met xsane een fotokopie kunnen
maken.  Het scannen van het document gaat probleemloos. Onder xsane geef
ik dan de output-modus viewer. Andere output-modi zijn o.a. Save en
copy. Wanneer ik dan voor copy kies moet ik de naam van de printer
invullen. Ik heb geprobeerd daar de naam van mijn printer in te vullen
(Samsung-1610) maar dat wordt niet herkend als geldige bestemming. Na
begonnen zijn te scannen krijg ik dan de foutmelding "Error during save:
broken pipe". Vervolgens typ ik in het venster OK, en dan komt hij een
paar keer met "Error during save, Resource temporarily unavailable", met
tot slot "failed to execute command lpr"
Ik heb het vermoeden (en de hioop ;-) ) dat het beter zal gaan wanneer
ik een goede naam-definitie invul als printer-definitie. Iemand een
suggestie hoe die te vinden?
bvd
Julien

--