[linux] Re: Hoe vind ik de (voor suse interne) naam voor lpr van mijn printer

Vr Okt 29 16:55:24 CEST 2010

On 10/29/10 13:24, Daniel von Asmuth wrote:

> De namen van je printers staan in de file /etc/printcap.
>
> Met vriendelijke groet,
>

> Daniel von Asmuth

Dank je. Gekeken in printcap, en daar rp=samsungml1610 zien staan. Ik
dacht "dat moet het 'm zijn", en vulde dat in onder de sane-preferences.
Toen een kopie gemaakt en die met "copy" naar de printer gestuurd. Toen
kreeg ik echter alleen de volgende foutmelding:
Error during save: resource temporarily unavailable

Het zou 'm erin kunnen zitten dat cups niet goed lijkt te draaien: met
mijn browser kan ik wel naar cups toe (op
http://127.0.0.1:631/printers/ ), maar op dat tab-blad krijg ik alleen
mijn printernaam te zien, en geen que-name (die bij een kennis van mij
wel zichtbaar is).
Dus echt verder ben ik niet, maar mijn dank.

--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl