[linux] Re: wroetend in cups voor mijn samsung

Za Okt 30 18:32:28 CEST 2010

On 10/30/10 16:46, Guus Snijders wrote:

> Het lijkt er op dat "-d" over de default destination gaat. Met
> lpstat -p  kun je de status opvragen van alle bekende printers.
>
> Misschien dat dat nog iets opleverd?
>

> mvg,
>     Guus

lpstat -p
printer samsungml1610 is niet in gebruik.  ingeschakeld sinds Thu Oct 14
15:44:22 2010

Dit bevestigt de naam van mijn printer: samsungml1610, en die heb ik ook
in xsane setup
ingevoerd onder Printer selection, name. Vervolgens een scan uitgevoerd,
en - toen die er
goed uit bleek te zien - deze uitgevoerd in de copy-modus.
Scan ging goed, maar aan het eind:
1- Error during save, broken pipe
toen op OK in de balk onder de melding gedrukt, en
2- Error during save: resource temporarily unavailable
weer op OK in de balk onder de melding gedrukt, en nog een keer
3- Error during save: resource temporarily unavailable
nog een keer op OK in de balk onder de melding gedrukt, en
4- failed to execute command lpr
en op CLOSE in de balk onder de melding gedrukt.
Er zit evolutie in ;-)
Maar ik denk dat dit eerder iets voor de sane-lijst is.
Dank voor de suggesties

--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl