[linux] Re: Hoe bepaal je usb-poort waaraan printer hangt?

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Do Sep 2 21:00:11 CEST 2010

On 02-09-10 19:42, Julien Michielsen wrote:

> Dank voor de hint. Denk alleen dat dit catch-22 is: zolang de
> printer zijn driver niet heeft wordt hij ook niet als printer
> herkend, en gebeurt er niets, met de usb kabel bevestigd. Er
> verscheen niets in het log. Of begrijp ik je hier verkeerd?

Meldt de kernel helemaal niks als je die printer inplugt? Dat lijkt me
vreemd. Zelfs als het "onbekend" apparaat is, zou het toch een event
moeten opleveren.

Eventueel kun je lsusb eens bekijken.

mvg,
    Guus