[linux] Re: Hoe bepaal je usb-poort waaraan printer hangt?

Ma Sep 6 14:20:42 CEST 2010

On 09/02/10 17:06, Hugo van der Kooij wrote:

> Wacht met het inprikken van de USB kabel.
> tail -f /var/log/messages
> En prik dan je USB kabel in.
>
> Hugo.

Het lijkt wat anders te werken met de "Samsung Universal printer driver".
Die heb ik ge-installeerd, en bij configuratie moet je eerst aangeven
waar de
printer "hangt":aan de paralelle poort (/dev/mfp0-mfp3), onder USB
(mfp4-11),
of onder een netwerk). In mijn geval moet dat dus smaak 2 zijn, maar ik
ben er
niet in geslaagd een test-pagina te printen onder /dev/mfp4..mfp11. Heb ze
allemaal geprobeerd, niets werkte.

Heb ook nog geprobeerd mijn printer te installeren met yast. Wanneer ik dat
probeer krijg ik eerst de melding dat cups opnieuw gestart moet worden. Daar
geef ik toestemming voor, maar dit eindigt met de melding dat er geen cupsd
aanwezig is (ook na her-installatie van cups).
Weet dus niet zo gauw wat te doen

--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl