[linux] vraag over plaatsen/kopiēren bestanden onder ftp

Vr Apr 22 14:15:46 CEST 2011

Ik wil graag een aantal foto's publiekelijk zichtbaar maken op mijn website.
Lokaal heb ik de zaak op orde, en ga ik met een browser naar de betref-
fende directory en klik ik daar op het betreffende ikoon, dan krijg ik
daarna
schermvullend de gewenste foto.
Om dit bij xs4all werkend te krijgen moet ik een aantal bestanden per foto
naar mijn homedir bij xs4all overzetten, en die dan vanaf mijn homedirec-
tory kopiēren naar een WWW-subdirectory.
Dit laatste lukt mij niet. Hoe kopieer ik vanonder ftp bestanden vanaf de
homedir op de ftpsite naar een subdir van die homedir
Ik heb een vraag gesteld aan de helpdesk, maar het lijkt er zo'n beetje op
dat - om een zinvol antwoord te krijgen - ik dit vanonder MS-Win_x zou
moeten doen. En dat schiet niet op ..........  ;-)
Iemand die dit al gedaan heeft, en me kan zeggen hoe ik mijn spullen in
de WWW-dir krijg?  Heb geprobeerd met gftp, maardaaronder kreeg  ik
ik twee kolommen: links een directory op eigen machine, en rechts de
homedir op xs4all. Kon ik die homedir op xs4all in de linker kolom krijgen
en de WWW-dir (de "doel"-directory) rechts, dan zou het gemakkelijker
gaan (denk en hoop ik). Kan dat ook?
Alvast dank.
Julien

--