[linux] Re: LAMP Newsletter software

Raymond A. Meijer rameijer op gmail.com
Wo Apr 20 21:11:10 CEST 2011

> Hmm, ik lees de vraag anders.
> Zoals ik het lees krijgen nieuwe abonnees niet gelijk het hele archief,
> maar krijgen ze elke week twee newsletters, te beginnen bij nummer 1
> en daarna bij elke zending het nummer volgend op hetgeen ze bij de
> vorige zending gekregen hebben.

Dat is inderdaad wat ik bedoel.

> Denk bijvoorbeeld aan cursisten die elke week twee lesbrieven krijgen.
> Iedereen krijgt de brieven in hetzelfde tempo en in de goede volgorde,
> maar late inschrijvers lopen gewoon wat achter op vroege starters.

Precies!

> En nee ik ken geen kant en klare software die dit doet.
>
> Een script dat over een gebruikerslijst heen loopt, per gebruiker
> een tellertje bijhoudt en het juiste mailtje verstuurt hoeft niet
> zo moeilijk te zijn lijkt me.

Ik ga morgen kijken of zoiets te scripten is in OpenEMM
(http://www.openemm.org/home.html).

Inderdaad iets van een tellertje in elk gebruikersprofiel dat bij elke
zending met 1 opgehoogd wordt, en elke gebruiker krijgt dan de brief
met het volgnummer dat overeenkomt met het tellertje.

Of zoiets :)

Bedankt,

Ray

--