[linux] Re: vraag over plaatsen/kopiēren bestanden onder ftp

joop g jjge op xs4all.nl
Vr Apr 22 17:00:38 CEST 2011

On Friday 22 April 2011 14:45:24 Daniel von Asmuth wrote:

> 1) zet een kaars bij het ikoon van de madonna en bid om een wonder
>
> 2) ftp ftp.xs4all.nl
>    user: julien
>    password: wachtwoord
>    cd WWW
>    bin
>    mput *.html
>
>    (dit is niet 100 % veilig)
>
> 3) sftp julien op shell.xs4all.nl
>    password: wachtwoord
>    cd WWW
>    mput *.html
>
>    (dit is veiliger)
>
> In mijn home directory staat behalve een file index.html nog een bestand
> [...]

Onder Unix toch niet? Kopiëren betreft toch alleen de directory-entry en kost
toch nauwelijks iets? Of is het een apart filesystem? (dat kan natuurlijk.
Heb me nog nooit afgevraagd hoe dat dan gaat met quota... tegenwoordig is
diskruimte toch "oneindig"?).

--
joop gerritse
Mühlenstraße 11