[linux] Re: SD-kaartje

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Di Aug 9 06:58:17 CEST 2011

On Tue, Aug 09, 2011 at 06:39:13AM +0200, Julien Michielsen wrote:

> Een eerste gemakkelijke test of het aan het kaartje ligt zou je
> bv. kunnen uitvoeren door de kaart in een apparaat te stoppen
> dat ook met SD-kaartjes werkt, zoals een camera. Kan jouw camera
> dan de foto's zien die de camera zelf heeft gemaakt, dan is er
> op zijn minst de kans dat het kaartje in orde is.

Meest voor de handliggende probleem lijkt me dat je een SDHC kaartje
in een oude SD-reader stopt. Een SD-reader kan tot 2GB kaartjes
lezen. SDHC begint bij 4GB. Volgens mij zouden alle readers van minder
dan 3 jaar oud SDHC aan moeten kunnen.

Verder kan het geen kwaad een kaart in de reader te stoppen en dan te
kijken wat dmesg zegt over een USB mass storage device.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver