[linux] Re: Iemand een linux partitie gemaakt op een Windows 7 machine?

Zo Aug 28 16:28:49 CEST 2011

Aldus schreef Julien Michielsen op Sat, Aug 27, 2011 at 07:51:28AM +0200:
> Niet lang geleden heb ik een Compaq Pressario gekocht, en daar
> zat Wibdows 7 op.  Tot groot geluk van mijn dochter, want dat
> is het absolute einde. Maar er moet nog een echt OS op, en ik

Je bedoelt zeker het PC-DOS, dat deze zomer de 30-e verjaardag viert:-)

> vraag me af hoe ik een deel van de schijf terug kan claimen, de
> boel herpartitioneren en er linux op kan zetten.
> Iemand ditgedaan?  En hoe heb je de schijf gedeeld?

Je kunt Windows partities prima vergroten/verkleinen met Acronis
Disk Director, kost weinig en ondersteunt Windows 7.
http://www.acronis.nl/homecomputing/products/diskdirector/

Met vriendenlijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		People who bought this story also bought....