[linux] Re: Security vraag over CentOS

Micha Kersloot micha op kovoks.nl
Do Dec 1 13:27:46 CET 2011

Hoi,

----- Oorspronkelijk bericht -----

Het is normaal dat dit op /sbin/nologin staat, ook bij oudere CentOS versies (net ff dubbel gechecked op een 5.5). Het gebeurt vaker dat er bij een hack een standaard account aangepast wordt. Op die manier creƫer je een extra achterdeurtje dat niet zo opvalt.

Er zijn tools zoals bijvoorbeeld rkhunter die je systeem in de gaten houden voor dit soort wijzigingen.

Met vriendelijke groet,

Micha Kersloot

Altijd en overal bij je belangrijkste gegevens?
http://www.exchange-alternatief.com/

KovoKs B.V. is ingeschreven onder KvK nummer: 11033334