[linux] echt robuust filesystem

joop g jjge op xs4all.nl
Vr Dec 9 19:52:48 CET 2011

Hallo, *
Ik heb een nieuwe 2TByte schijf, en daar wil ik een soort algemene backup van
maken. Over hardware heb ik het even niet, ik kan er gewoon twee kopen, als
het moet. Maar gewoon: welk format geeft naar jullie mening de beste garanties
tegen corrupt raken, a.g.v. slechte sectoren en ander ongerief?

Ik heb al ervaring met NTFS (dat zat er af fabriek op) en die was niet echt
positief. Wat zou ik doen? Reiser? EXT4?

Het gaat echt om backup. In de zin van "als ik iets kwijt ben moet het daar
nog staan". Het gaat niet om regelmatige toegang. Wel om dagelijkse updates.

--
joop gerritse
Mühlenstraße 11