[linux] waarom kopieert K3b alleen naar lege dvd of moet ik iets extra's doen?

Za Dec 24 15:00:54 CET 2011

Ik wil graag de nieuwe opensuse 12,1 installeren, en heb de
betreffende iso opgehaald.  Daarmee wil ik een installatie-dvd
branden voor de nieuwe suse, maar het branden wil niet.
Ik doe het volgende: start k3b op, en loop daarin naar mijn
download-directory die onder mijn home hangt. Binnen die
directory klik ik openSUSE-12.1-DVD-x86_64.iso aan.  Direct
daarop opent k3b een "Burn Image" frame, en begint de md5sum
te berekenen.  Daarna krijg ik een scherm te zien
(snapshot daarvan  staat op
http://michkloo.home.xs4all.nl/ssk3b.html)
waarop gevraagd wordt een lege dvd in de machine te stoppen.
Er zit echter een overschrijfbare dvd+rw in de machine.  Hoe krijg
ik k3b zo ver dat het daar gewoon op gaat schrijven?
dank
Julien

--
Julien Michielsen