[linux] Boot ISO met chainload was: over probleem van grub bij installatie ....

Di Dec 27 14:55:22 CET 2011

On 12/27/11 10:51, Daniel von Asmuth wrote:
> Aldus schreef Julien Michielsen op Tue, Dec 27, 2011 at 06:53:56AM +0100:

> Kees heeft gelijk, maar dat is niet heel belangrijk. Waar het om gaat is
> dat je een file van SuSE hebt gedownload met daarin een ISO file system
> image (van het installatieprogramma) die je direkt naar een DVD had
> kunnen schrijven met cdrecord of met dd naar een harde schijf (partitie)
> of USB stick en dat het mkisofs commando dus een slecht idee was.
>
> GRUB: ik denk dat je met de chain loader (die je gebruikt om Windows te
> starten) ook een partitie met ISO file system kunt booten.

> [...]
Laat ik ermee beginnen te zeggen dat ik dacht windows niet te starten
met chainload, en daarop wilde ik zeggen dat ik dat "gewoon" doe met
de regels ....
Daarop ging ik naar mijn grub-menu.lst en zag ik dat ik chainload wèl
gebruik, namelijk:
title Windows
     map (hd1) (hd0)
     map (hd0) (hd1)
     rootnoverify (hd1,1)
     makeactive
     chainloader +1

Mag ik dan jou (of iemand anders van de lijst) vragen hoe het aan te
pakken die iso te mappen om er vanaf te booten? De iso staat in mijn
downloadpartitie (/dev/sda6) met de naam openSUSE-12.1-DVD-x86_64.iso.
Alvast hartelijk bedankt!
Julien

PS voor Daniel von Asmuth: sorry, toen ik dit de eerste keer verzond
dacht ik dat het naar de lijst ging
--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl